غذاهایی که نباید در مایکروویو گذاشت

۱۴۰۰/۱۲/۷

مایکروویو بیشترین کاربرد را در بین لوازم آشپزخانه دارد، زیرا دارای مشخصات متعددی است که از مهمترین آنها می توان به کارایی و سرعت در حرارت دادن غذاها اشاره کرد.

با این حال، چیزی که باید به آن توجه کنیم این است که گروهی از مواد غذایی وجود دارد که هرگز نباید آنها را در مایکروویو قرار دهیم، زیرا خطراتی که می توانند ایجاد کنند.

با آشپزخانه خانم من مهم ترین غذاهایی که نباید در مایکروویو گرم شوند را بیاموزید:

تخم مرغ آب پز: تخم مرغ های آب پز را در مایکروویو قرار ندهید، زیرا باعث ترکیدن آنها در داخل مایکروویو می شود.
گوشت منجمد: فرآیند یخ زدایی گوشت منجمد باید به درستی انجام شود و اگر این فرآیند به درستی انجام نشود، باکتری در گوشت ایجاد می شود.
ظروف پلاستیکی: خطر گرم کردن ظروف پلاستیکی در مایکروویو این است که برخی از مواد پلاستیکی به مواد غذایی که در آن نگهداری می شوند برسد. جعبه های ماست یا بستنی نیز در این عنوان قرار می گیرند و جایگزین ایده آل قالب های سیلیکونی هستند.
میوه ها و سبزیجات: هنگامی که میوه ها و سبزیجات در معرض امواج مستقیم مایکروویو قرار می گیرند، این امر منجر به از دست دادن آنتی اکسیدان ها می شود.
سس پاستا قرمز: وقتی سس قرمز ماکارونی را حتی برای مدت کوتاهی در مایکروویو قرار دهید، اگر در مایکروویو گرم شود، قطعاً باعث ایجاد پاشش و انفجار در همه جا می شود.
کلم بروکلی: کلم بروکلی وقتی در مایکروویو قرار می گیرد مقدار زیادی از مواد مغذی مفید موجود در آن را از دست می دهد، بنابراین همیشه بهتر است آن را بجوشانید.


mamnooe


..