طرز تهیه سوپ اسفناج

۱۴۰۰/۶/۲۸

سوپ اسفناج

غذاهای سوپ به طور کلی غذاهای سبکی هستند که همه دوست دارند و می توانند به عنوان غذاهای جانبی یا غذاهای اصلی در نظر گرفته شوند ، و سوپ گوشت اسفناج به دلیل فواید زیاد این سوپ یکی از غذاهای خوشمزه ای است که بسیار محبوب است. از غذاهایی که بدون استثنا در همه آشپزخانه های بین المللی پخته می شود. به دلیل در دسترس بودن مواد اولیه و طعم لذیذ آن ، می توان برخی مواد را به آن اضافه کرد ، مانند: نخود و خامه ترش ، و در اینجا طرز تهیه اسفناج و نخود فرنگی آمده است.


spinach


مواد تشکیل دهنده سوپ اسفناج

قبل از شروع توضیح نحوه تهیه سوپ اسفناج و نخود ، ذکر مواد و مقادیر سوپ ضروری است و این سوپ از دو ماده اصلی تشکیل شده است: گوشت و اسفناج. مواد ذکر شده در این دستور غذا برای چهار نفر کافی است و مقدار آن را می توان به دلخواه دو برابر کرد. مواد زیر برای تهیه سوپ اسفناج و نخود به شرح زیر است:

1 کیلوگرم اسفناج تازه ، شسته و خرد شده.
یک پیاز متوسط ، ریز خرد شده.
یک فنجان نخود پخته.
دو عدد هل.
نیم کیلو گرم گوشت گاو
دو فنجان آب گوجه فرنگی.
سه حبه سیر خرد شده .
¼ فنجان گشنیز سبز خرد شده.
نمک و فلفل سیاه
برای سرو : برای سرو سوپ گوجه فرنگی اسفناج و نخود ، مواد زیر لازم است:
برنج سفید سرد شده.
نان تست
لیمو سبز

طرز تهیه سوپ اسفناج

طرز تهیه سوپ اسفناج آسان است و مراحل آن ساده است ، نکته مهم این است که مراحل را به صورت منظم رعایت کنید و همه مواد را برای کامل بودن ظرف و مقدار فلفل سیاه و نمک قرار دهید. می توان آن را مطابق میل خود کنترل کرد و زمان پخت لازم برای آماده شدن ظرف فقط نیم ساعت است و روش تهیه سوپ اسفناج به شرح زیر است:

گوشت را در قابلمه ای مناسب قرار دهید ، روی آن را با مقدار مناسب آب بپوشانید ، هل و پیاز را اضافه کنید و روی آتش بگذارید تا بجوشد.
گوشت را بعد از پخت از آبگوشت خارج کنید ، سپس آب گوجه فرنگی را به آبگوشت اضافه کنید و بگذارید روی آتش بجوشد و مواد را با نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید.
اسفناج خرد شده را به آبگوشت اضافه کنید ، سپس گوشت را به اسفناج و آبگوشت برگردانید و همه مواد را روی آتش بگذارید تا با هم بجوشند.
گشنیز سبز را ریز خرد کنید ، سیر را خرد کنید ، سپس آنها را به اسفناج اضافه کنید ، مواد را پنج دقیقه دیگر روی آتش بگذارید ، یک فنجان نخود پخته را اضافه کنید ، مواد را به مدت پنج دقیقه روی آتش بگذارید ، سپس قابلمه را بردارید.
سوپ گوشت گاو را با اسفناج و نخود در غذاهای سرو بریزید و آن را در حالی که داغ است با برنج ، فوراً سرو کنید ، علاوه بر نانی که با روغن زیتون چرب شده و در فر و آب لیمو تازه برشته شده است.

ارزش غذایی سوپ اسفناج

پس از توضیح نحوه تهیه سوپ گوشت اسفناج ، ذکر ارزش غذایی ظرف ضروری است و این غذا یک غذای بسیار مفید است که سرشار از نمک های معدنی به ویژه آهن است و حاوی ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها ، پروتئین ها و چربی هاسات. این مقدار تقریبی است و ممکن است کمی افزایش یا کاهش یابد:

کالری 171.9 کالری
چربی ها 4.1 گرم
کلسترول 8.3 میلی گرم
سدیم 1120.7 میلی گرم
پتاسیم 724.6 میلی گرم
کربوهیدرات ها 25.5 گرم
فیبر رژیمی 5.6 گرم
قندها 0.6 گرم
پروتئین 9.3 گرم
..