با انواع چاقوها و کاربرد آنها در آشپزخانه آشنا شوید

۱۴۰۰/۱۰/۲۶

طیف گسترده ای از چاقوها به طور خاص برای اهداف خاصی مانند برش ماهی، پوست کندن سبزیجات گرد و حتی برش نان طراحی شده اند. در اینجا مهم ترین انواع چاقوهایی است که یک خانم خانه دار می تواند در آشپزخانه استفاده کند، آمده است:



چاقوی سرآشپز


chief knife


رایج ترین نوع چاقویی که بیشتر ما با آن آشنا هستیم، چاقوی سرآشپز است. احتمالا این چاقو را بیشتر در برنامه های آشپزی دیده اید. همانطور که از نامش پیداست، این چاقوی چند منظوره توسط سرآشپز برای بریدن انواع سبزیجات و گوشت استفاده می شود.



چاقوی سانتوکو


santoko knife


چاقوی سانتوکو نسخه ژاپنی چاقوی سرآشپز است اما از نظر ظاهری کمی متفاوت است. تنها تفاوت این است که این چاقو دارای تیغه کمی خمیده است و همچنین اندازه آن کوتاهتر است.



ساطور


satoor


ساطور با تیغه جلوی پهن خود کاملاً با انواع دیگر چاقوها متفاوت است. معمولا یک دسته کوچک و یک تیغه مستطیلی بزرگ دارد. از این نوع چاقو برای خرد کردن تکه های بزرگ گوشت قبل از پختن استفاده می شود. برای خرد کردن سبزیجات و میوه های بزرگ مانند کدو تنبل و خربزه نیز می توانید از آن استفاده کنید.



چاقوی فیله


fillet-knife


همانطور که از نام آن مشخص است، این چاقو عمدتا برای برش فیله ماهی استفاده می شود. چاقوی فیله یک چاقوی بلند و نازک است که در حین برش ماهی دقت لازم را میسر می کند. یک واقعیت جالب در مورد چاقوی فیله این است که آنقدر انعطاف پذیر است که می توانید تیغه آن را با دستان خود خم کنید.


چاقوی پنیر


cheese knife


برای برش مکعب های پنیر به قطعات کوچک از نوع خاصی از چاقوها استفاده می شود. چاقوی پنیر نه تنها شکل جالبی دارد، بلکه استفاده از آن نیز آسان است.


چاقوی برش و پوست کندن میوه


fruit knife


این چاقو شکل منحصر به فردی دارد و به طور خاص برای خرد کردن یا پوست کندن میوه ها و سبزیجات گرد استفاده می شود. این چاقو دارای تیغه خمیده ای است که به شکل منقار پرنده است. اندازه این چاقو در مقایسه با انواع دیگر نسبتاً کوچکتر است.


چاقوی نان


bread-knife


همانطور که از نام آن پیداست، از چاقوی نان برای بریدن برش های نان استفاده می شود. اگر نان را به صورت برش نخورده خریداری کرده اید، می توانید آن را با چاقوی نان برش دهید تا برش هایی به ضخامت دلخواه به دست آورید.


چاقوی برش گوشت


steak knife


برای برش منظم گوشت پخته شده از چاقوی استیک استفاده می شود. این چاقو دارای یک تیغه زیگزاگ است که به برش موثر گوشت کمک می کند.
..