یک ترفند ساده برای جلوگیری از سرریز شدن آب هنگام آشپزی

۱۴۰۰/۱۰/۶

یکی از کاربران TikTok ترفند ساده ای را به اشتراک گذاشت که به خانم های خانه دار در هنگام آشپزی کمک می کند و از سرریز شدن آب هنگام تهیه غذا جلوگیری می کند.

این کاربر می گوید هنگامی که آب شروع به جوشیدن می کند، وی یک تکه یخ را داخل قابلمه پخت می اندازد که بلافاصله دما را کاهش می دهد و از ریختن آب به طرفین جلوگیری می کند.

برای اینکه چرا تکه یخ از سرریز شدن آب جلوگیری می کند یک توضیح علمی وجود دارد، وقتی یک قابلمه آب را روی اجاق قرار می دهید و اجاق گاز را روشن می کنید، منبع حرارتی اجاق گاز نسبتا داغ می شود، اما آب کمی طول می کشد تا بجوشد. به دلایل مختلف مدتی طول می کشد تا آب گرم شود، به عبارت دیگر حرارت اجاق گاز به تمام دیگ آب می رسد.

وقتی یک تکه یخ را به آب در حال جوش اضافه می کنید، آب در حال جوش را خیلی سریع خنک می کند و باعث می شود آب از جوشیدن باز بماند. سپس کمی طول می کشد تا حرارت اجاق گاز دوباره گرم شود تا به جوش بیاید.

و احتیاط های زیادی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، برای مثال، اگر یک مکعب یخ کوچک را در یک دیگ بزرگ آب جوش بیندازید، فقط کمی از آب را در نزدیکی سطح خنک می کند، بنابراین ممکن است متوجه نشوید که جوشش متوقف شده است.
..