دلایل کار نکردن خمیر پای

۱۴۰۰/۱۲/۶

ما اغلب در خانه سعی می کنیم پنکیک درست کنیم، خمیر را مرحله به مرحله آماده می کنیم، اما اغلب، موفق به تهیه آن نمی شویم، پس دلیل آن چیست..؟ دلایل زیادی وجود دارد که ما در تهیه خمیر پای در خانه موفق نمی شویم که در اینجا به بارزترین این دلایل اشاره می کنیم تا بدانیم چگونه از آنها دوری کنیم و موفق به تهیه پای خوشمزه شویم.

اول: خمیر نباید مدت زیادی استراحت کند

یکی از اشتباهات رایج در تهیه خمیر این است که مدت زیادی استراحت می دهیم پس قبل از شروع استفاده کاملا استراحت می کند، نباید مدت زیادی استراحت کند تا مواد جذب شوند. بنابراین زمان بندی بسیار مهم است.

دوم: وقتی خمیر را پهن می کنیم بچسبد

هنگام باز کردن خمیر با آن روبرو می شویم که به کفی بچسبد و برای جلوگیری از این امر باید قبل از شروع دادن، روی سطحی که خمیر را روی آن پهن می کنیم، آرد پاشیم.

سوم: استفاده از آرد چند منظوره

باید این آرد را با آرد معمولی شیرینی پزی مخلوط کنیم. آن وقت نتایج خوبی خواهیم گرفت.

چهارم: مایعات زیاد درون پای

اضافه كردن مايع زياد به فيلينگ باعث لطافت و انسجام خمير كمتر مي شود كه اين يكي از مواردي است كه خمير را خراب مي كند به همين دليل قبل از افزودن به خمير خيلي مهم است كه مايعات را به خوبي فيلتر كنيد.

پنجم: دمای مناسب فر

قبل از اینکه خمیر پای را در فر قرار دهیم، ابتدا باید فر را خوب گرم کنیم. جایی که می توانیم پنکیک را با دمای 200 درجه سانتیگراد از سمت پایین بپزیم. به خاطر داشته باشید که کاهش دما به زیر آن باعث می شود پنکیک ها خشک و یکنواخت نشوند. اگر دما بالاتر از 200 درجه سانتیگراد باشد، پنکیک ها می سوزند.
..