روش تهیه پاستای سالم تر!

۱۴۰۰/۱۲/۲۶

برای سالم‌تر کردن پاستا، نکاتی وجود دارد.

سبزیجات
خوردن پاستا با مواد مناسب مانند سبزیجات مختلف، یا سس گوجه فرنگی باعث می شود که در عین حال مغذی و خوشمزه باشد. مواد شیمیایی موجود در گوجه فرنگی و سایر سبزیجات به محافظت در برابر بیماری ها کمک می کند و در حین پخت و پز یا حرارت دادن فاسد نمی شوند و گاهی اوقات در نتیجه پختن فعال تر می شوند، به خصوص سس گوجه فرنگی که حاوی لیکوپن است که از سرطان پروستات جلوگیری می کند.

پخت خوب
پختن خوب پاستا به کنترل سطح قند خون کمک می کند. پاستا که معمولاً از آرد سفید درست می‌شود، وقتی خوب پخته شود، دارای قند کمتری است و به طور مؤثرتری توسط بدن هضم می‌شود.

انتخاب پاستای مناسب
پاستا یک عیب دارد و آن کالری بالای آن است. بنابراین استفاده از ماکارونی سبوس دار یا تهیه شده از آرد گندم توصیه می شود، زیرا ماکارونی سبوس دار حاوی تمام قسمت های مغز گندم از جمله پوسته و جوانه های آن است که حاوی ویتامین ها و فیبر است که پس از خوردن مقدار کم، احساس سیری را تقویت می کند.

خامه و کره
استفاده از سس هایی که حاوی چربی های اشباع شده مانند کره و خامه هستند که سطح کلسترول مضر خون را بالا می برند، باید پرهیز شود چرا که علاوه بالا بردن کلسترول بد، خطر ابتلا به بیماری های مختلف را در پی دارد.

پروتئین
افزودن مواد غذایی حاوی پروتئین از محصولات حیوانی مانند پنیر یا مرغ و ماهی توصیه نمی شود. در عوض، پروتئین های گیاهی مانند توفو، عدس و لوبیا را اضافه کنید که به تجزیه و هضم اسیدهای آمینه که به عنوان بلوک های سازنده پروتئین ها در بدن عمل می کنند، کمک می کند.
..